Egy sikeres családi vállalkozás (1920-1999)

Mészáros Kálmán a ma Szlovákiához tartozó Negyeden kezdett el betonalapú cserépgyártással foglalkozni. A kézi munkával előállított ún. Mészáros-cserepek már közel 90 éve megtalálhatók a környék tetőin.

1993-ban Mészáros Vilmos a dél-baranyai, régi iparos hagyományokkal rendelkező Bóly városában egy félautomata gépsoron folytatta a családi tevékenységet.

Mára a gyártási technológia teljesen automatizált, európai színvonalú. 1997-ben lépett be a vállalkozásba a család harmadik generációja, ezzel egy időben indult el a gyors technológiai fejlődés is.

Termékfejlesztések időszaka (2000-2004)

A gyártási technológia dinamikus fejlődése mellett, a komoly termékfejlesztési lépéseknek köszönhetően, a kezdeti 15-ös formát felváltotta a 10-es, melyet később Danubia névre kereszteltünk.

A szlovákiai Farkasdon 2000-ben megalapított  Mediterrán Szlovákia gyárában automata gyártósort helyeztünk üzembe. Ez további garanciát jelent a biztos és folyamatos termékellátottságra és a színvonalas szolgáltatásokra.

2001-ben kínálatunk tovább bővült a Coppo antik termékvonallal, mely formájában és színeiben is az olasz tájak napfényes hangulatát idézi.

2003-ban alapos kutatómunka eredményeként továbbfejlesztettük kínálatunkat a speciálisan, többször felületkezelt Coppo termékvonallal, mely 2003 tavaszán elnyerte a Construma Nagydíjat.

3 év alatt megduplázódott a termékkínálatunk (2005-2007)

2005-ben cégünk új termékvonallal növelte termékkínálatát. A hornyolt, kettős íves vágású Rundo termékvonal esztétikailag jellegzetes képet mutat a műemlékek, tradicionális jellegű új épületek fedésénél, valamint tetőfelújításokhoz is kiválóan alkalmazható.

Rundo termékünket még ugyanebben az esztendőben BNV Nagydíjjal tüntették ki.

A hullámos Standard (2020-tól Danubia) cserép szintén 2005-ben került forgalomba a magyar piacon.

Új dimenziók a tetőcserepek tartósságának megőrzésében (2008-tól)

2008-ban a ColorSystem színvédelemmel ellátott termékek köre tovább bővült a Rundo, Danubia, Coppo termékvonalakkal, illetve a Zenit Ódon tetőcseréppel.

Még ugyanebben az évben átadásra kerül Kunszentmiklóson a cég teljesen új, automata technnológiával szerelt gyára.

A sikertörténet folytatásaként 2007-ben jelent meg a Zenit tetőcserép, mely izgalmas carbon színével, egyszerű téglalap alakjával és letisztult homogén felületével új irányzatot képvisel az eddigi hagyományos tetőcserepekkel szemben. A Zenit tetőcserepeket különleges ColorSystem felületkezeléssel látjuk el.

Termékkínálatunk 2009-ben tovább bővült a Standard (2020-tól Danubia) termékcsaládunk natúr színével, mellyel egy kompromisszum nélküli alternatívát kínálunk mindenki számára elérhető áron.

2010-ben hosszas kutatómunka eredményeként kifejlesztettük a Resistor felületkezelési eljárást, amely prémium védelmet és tartósságot biztosít tetőcserepeinknek.

A közép-európai térségben egyedülálló csúcstechnológiával működő bólyi gyárunk 2012-ben nyílt meg, mellyel gyártási és szállítási rugalmasságunk tovább növekedett.

A brand fejlődése

2010-ben alapos előkészítő- és kutató munka után a Mediterrán arculata megváltozott. Egy olyan modern színvilágot kapott a márka, amely tükrözi az innovatív gondolkodásmódunkat, jól felismerhető és amely kitűnik a többiek közül. A márkaépítést erős kommunikáció kísérte. Reklámfilmjeinket tekintse meg Youtube csatornánkon.

2014-ben a Mediterránból Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. lett – de csak a név változott. Ez a változás egy újabb lépés azon az úton, mely a vállalat piaci pozícióinak további erősödéséhez vezetett. A közelmúlt technológiai fejlesztései, gyárépítései is ezt készítették elő.

A TERRÁN márkanévvel arra utalunk, hogy termékeink egy modernebb, éghajlattól független, bárhol a Földön jól mutató, mai stílust képviselnek.

Cégünk ma betoncserepek és komplett tetőfedési rendszerek nemzetközi hírű betoncserépgyártójaként működik. A Terrán Tetőcserép Gyártó Kft.-nél alapvető követelmény a tudományos kutató-fejlesztő munka és a legmagasabb minőség iránti igény mellett a szállítási fegyelem. Csak így érhetjük el legfontosabb célunkat: az elégedett vevőket.

Jövőképünk

Termékeink fizikai tulajdonságából adódó időtálló minőségén túl egyedi formákkal és színekkel egy új, életörömöt árasztó hangulat megteremtése a vállalatunk filozófiája. Komoly termékfejlesztési lépéseket teszünk annak érdekében, hogy Ön – szabadon engedve fantáziáját – az ízlésének, stílusának legjobban megfelelő tetőfedést választhassa.

Díjaink, elismeréseink

  • Coppo termékvonalunk 2003 tavaszán elnyerte a Construma Nagydíjat.
  • Rundo termékünket 2005-ben BNV Nagydíjjal tüntették ki.
  • 2009-es év kereskedőbarát beszállítója
  • 2010 – Business SUPERBRANDS cím
  • 2013 – Magyar Termék Nagydíj
  • 2013 – Magyar Brands
  • 2014 – Magyar Brands
  • 2015 – Magyar Brands
  • Synus termékünk 2015-ben elnyerte a Construma Nagydíjat.
  • 2016 – Magyar Brands
  • 2017 – Magyar Brands
  • 2018 – Magyar Brands
  • 2018 – Best Buy Award
  • 2018 – Cégünk KKV TOP100 elismerésben részesült
  • 2019 – Business SUPERBRANDS cím
  • 2019 – Generon napelemes tetőcserepünk elnyerte a Construma Nagydíjat.
  • 2019-ben E.ON Energy Globe díjat kapott a Generon.
  • A floridai Energy CIO Insights Magazin 2020-ban Európa 10 legjobb napelem-szolgáltatója között ismerte el a Terránt, Generon termékével.